Кароткі агляд

Кароткі агляд

Паведамленне Antos' » 2012 кас 02, 01:20

Важна, каб сістэма адукацыі адпавядала патрабаванням краіны. Асабліва гэта тычыцца падрыхтоўкі архітэктараў, паколькі ўзровень развіцця прафесіі вельмі цесна звязаны з узроўнем развіцця грамадства. Капіяваць адукацыйныя сістэмы небяспечна, трэба арыентавацца на іх адпаведнасць запытам грамадства. Узорам могуць служыць Злучаныя Штаты, дзе архітэктары вучацца да васьмі гадоў і здаюць прафесійны экзамен на працягу некалькіх гадоў, пасля таго як адпрацавалі не менш за пяць гадоў на практыцы. Сістэма гэтай краіны з'яўляецца найбольш жорсткай і вывастранай і служыць узорам для ўсяго свету.

Нямеччына (на прыкладзе універсітэта Гановера)
У Нямеччыне,каб паступіць на архітэктурны факультэт трэба мець даволі высокі сярэдні бал па заканчэнні школы. Прычым нашых выпускнікоў туды не возьмуць, для гэтага ім прыйдзецца давучвацца ў нямецкай школе яшчэ 2 гады. Першыя 2 гады ў інстытуце ідзе Grundstudium, дзе студэнтаў знаёмяць з базавымі дысцыплінамі. Пазней пачынаецца самае цікавае: далейшую праграму навучання студэнт складае сам. Гэта карэннае адрозненне нашай адукацыі. Ёсць, вядома, набор пэўных прадметаў, якія навучэнец павінен прайсці, але іх парадак ён вызначае сабе сам.

У пачатку кожнага семестра ідзе прэзентацыя тэм курсавых праектаў. Прэзентуюць выкладчыкі. На выбар студэнтам прапануецца вялікі спіс: напрыклад, музей у горадзе Трыста, школа ў Курытыбе, гасцініца ў Альпах, рэнавацыя прыбрэжнай тэрыторыі ў Стамбуле і г. д. У кожнай курсавой працы прапануецца рэальная сітуацыя і задача, якую павінны вырашыць студэнты. Прычым з семестра ў семестр тэмы для курсавых не паўтараюцца, прапануюцца заўсёды актуальныя менавіта для гэтага года праекты. Прэзентацыя праходзіць, студэнты вызначаюцца з выбарам. Адным і тым жа курсавым можа займацца трэцьякурснік, пяцікурснік ці нават дыпломнік. Дарэчы, любую курсавую могуць рабіць у групах 2-3 чалавекі.

Акрамя курсавых праектаў прэзентуюцца і звычайныя дысцыпліны: канструкцыі, тэарэтычныя працы, аналіз, выяўленчыя прадметы, навучанне праграмам і іншае. Тэмы тут таксама кожны семестр вар'іруюцца. Ёсць шмат дысцыплін, якіх у нас у краіне наогул няма. За кожную працу трэба набраць пэўную колькасць пунктаў. За семестр неабходна набраць 30 пунктаў. Зыходзячы з усяго гэтага студэнты складаюць сабе праграму навучання на семестр. Звычайна на архітэктараў у Нямеччыне вучацца 6 гадоў, але можна і даўжэй або хутчэй, галоўнае набраць пэўную колькасць пунктаў. Студэнты заўсёды імкнуцца выбраць тое, што ім найбольш цікава, адпаведна і ставяцца да навучання зусім па-іншаму.

Кожны тыдзень у лекцыйнай зале выступаюць практыкуючыя архітэктары з усёй Нямеччыны. Яны распавядаюць пра свае праекты, метады працы.

У распараджэнні студэнтаў вялікая ўніверсітэцкая бібліятэка тэхнічнай літаратуры. Па архітэктуры там можна знайсці абсалютна ўсё. Ёсць усе архітэктурныя часопісы, якія выдаюцца ў Нямеччыне, і многія, што выдаюцца замяжой. Дзякуючы пошукавым сістэмам можна знайсці артыкул аб любым аб'екце, які калі-небудзь публікаваўся. Патрапіўшы туды, вельмі лёгка завіснуць на некалькі гадзін.
У інстытуце маецца макетная майстэрня. У распараджэнні мноства ручных прыладаў, станкоў (буравых, шліфавальных, рэжучыя) для працы з любымі матэрыяламі. Прыходзіш і працуеш з задавальненнем! Ёсць нават лазерны станок, але ён платны. А калі табе наогул грошай не шкада, можна скарыстацца 3D друкаркай. У інстытуце ёсць некалькі кампутарных класаў. Іх можна наведваць у любы час, калі там няма заняткаў. Кампы добрыя, усталяваны ўвесь неабходны софт ад Фоташопа да Макса. Выдаецца спецыяльны ключ, прыходзь ды працуй хоць па выходных ці ўсю ноч!

Усе прафесары – гэта практыкуючыя архітэктары або інжынеры. Вядома пагутарыць з такімі людзьмі атрымоўваецца не часцей, чым раз на месяц, але тым не менш студэнты імкнуцца кожны раз добра падрыхтавацца, каб было што абмяркоўваць.

Дарэчы аб прэзентацыях. Яшчэ адно сур'ёзнае адрозненне з нашай адукацыяй. Кожны этап праекта суправаджаецца прэзентацыяй. Вербальная прэзентацыя, або абарона, дазваляе выхоўваць важныя якасці для архітэктара, у тым ліку ўменне пераконваць.
Пасля заканчэння праекта прама ў інстытуце могуць зладзіць невялікую вечарыну. Прадаваць піва і каўбаскі. Падобныя вечарыны абсалютна нармальная з'ява ў Еўропе.
Лепшыя архітэктурныя факультэты Нямеччыны знаходзяцца ў гарадах: Аахен, Дармштадт, Берлін, Гановер, Мюнхен, Штутгарт.

Вялікабрытанія

Прафесійная архітэктурная адукацыя ў Вялікабрытаніі мае сваю асаблівую структуру. У цэлым яна падзяляецца на тры часткі, і спатрэбіцца сем гадоў, перш чым вы зможаце называцца «архітэктарам». За гэтыя сем гадоў вы пройдзеце універсітэцкія курсы і атрымаеце салідную архітэктурную практыку.

Увесь працэс навучання кантралююць Рэгістрацыйная камісія архітэктараў (Architects Registration Board, ARB) і Каралеўскі інстытут брытанскіх архітэктараў (Royal Institute of British Architects, RIBA). Інстытут сцвярджае, а Камісія зацвярджае універсітэтам пераддыпломныя курсы для выкладання, сочачы за падтрыманнем іх высокага ўзроўню.

Як правіла, сямігадовая архітэктурная адукацыя ў Вялікабрытаніі пабудавана наступным чынам:
► Атрыманне першай ступені (BA, BSc або BArch) займае тры гады і дае вам права на першую частку прафесійнай кваліфікацыі ад Каралеўскага інстытута брытанскіх архітэктараў.
► Затым неабходны перыяд стажыроўкі, падчас якой вы працуеце памочнікам архітэктара і вывучаеце прафесію на практыцы.
► Далей вы вучыцеся яшчэ два гады, на працягу якіх набываеце дыплом ці другую ступень па архітэктуры (BArch) і атрымліваеце другую частку прафесійнай кваліфікацыі ад Каралеўскага інстытута.
► Затым яшчэ не менш за год практычнага досведу, пасля чаго вы можаце здаваць экзамен па трэцяй частцы прафесійнай кваліфікацыі ад Каралеўскага інстытута.
► Экзамен па прафесійнай практыцы (або «Трэцяя частка») - заключная стадыя архітэктарскай адукацыі. Гэта аснова вашага далейшага развіцця і спасціжэння сваёй спецыяльнасці ўжо ў якасці прафесійнага архітэктара.
Універсітэт адкрыты для ўсіх, хто скончыў сярэднюю школу, падаў адпаведныя дакументы і выплаціў квоту па залічэнні. Для італьянскіх абітурыентаў залічэнне ў універсітэт - усяго толькі першы і найменш цяжкі крок.

Італія (на прыкладзе “Рымскага ўніверсітэта”)
Для таго, каб разабрацца ў калаўроце дысцыплін і спецыялізацыі, існуе "Вучэбны план". Для архітэктараў ён уяўляе сабой важкі том больш чым у 500 старонак, у якім выкладзены праграмы ўсіх выкладчыкаў і расклад работы факультэта.

Працягласць навучання - 5 гадоў. 30 экзаменаў, з іх вылучаюцца абавязковыя - фундаментальныя (праектаванне, рэстаўрацыя, горадабудаўніцтва і т. д.) і дадатковыя, якія выбіраюцца па меркаванні студэнта ў залежнасці ад абранай спецыялізацыі. Наведванне лекцый па дадатковых дысцыплінах не абавязкова.

Адно з самых шакавальных відовішчаў, якія прыходзілася назіраць на архітэктурных факультэтах Рыма, Фларэнцыі і Неапалю, - здача экзамену. Аўдыторыя ў 80-100 квадратных метраў запоўненая студэнтамі. Спіс прэтэндэнтаў даходзіць часам да 200-300 чалавек. Акрамя іх і тыя, што прыйшлі толькі паслухаць, а не здаваць - на экзамене могуць прысутнічаць усе. Выкладчык і, як правіла, два асістэнта пасля абвяшчэння спісу пачынаюць свой звыклы "расстрэл”. Фактычна гэта гутарка, дзе неабходна зрэагаваць імгненна і, не адказаўшы на першыя адзін-два пытанні, даводзіцца змірыцца з паразай. На падрыхтоўку да тэарэтычнага іспыту сыходзіць некалькі месяцаў крапатлівай працы над трыма-чатырма важкімі падручнікамі, таму нездадзены экзамен - падзея сумная, бо пераздаць яго можна толькі ў наступную сесію.

Практычныя дысцыпліны значна больш працаёмкія. На працягу года студэнты абавязаны наведваць лекцыі і адзін раз у тыдзень праходзіць прагляд праведзенага. "Падачы", як правіла, не існуе, паколькі курс навучання не прадугледжвае ні малюнка, ні жывапісу, - затое чарцяжы поўныя тэхнічных элементаў і дэталяў.

Разгарнуўшы рулоны чарцяжоў, студэнты туляцца ў калідорах каля велізарных сталоў, дзе нярэдка і праходзіць прагляд.

Навучанне праходзіць па чатырох асноўных спецыялізацыях, на аснове якіх складаецца індывідуальны план для кожнага студэнта. У залежнасці ад спецыялізацыі выбіраецца і тэма дыпломнага праекта, які можа быць выкананы, напрыклад, па горадабудаўніцтву, тэхнічных дысцыплінах. рэстаўрацыі і г. д.

Разам з праграмнымі дысцыплінамі ў універсітэце праводзіцца мноства цікавых і карысных факультатыўных курсаў, у прыватнасці, лекцыі па замежных мовах (дзе ўсе педагогі - носьбіты мовы), сцэнаграфіі, кампутарнай графіцы.
Antos'
 
Паведамленняў: 3
Зарэгістраваны: 2012 вер 21, 21:20

Re: Архітэктурная адукацыя ў розных краінах свету

Паведамленне ArVit » 2012 сне 17, 23:38

Класны агляд, а вось яшчэ пару спасылак:
http://beaudesign.wordpress.com/2010/
http://arch.judsonu.edu/wp-content/uplo ... ectus2.pdf
Аватара карыстальніка
ArVit
Адміністратар
 
Паведамленняў: 135
Зарэгістраваны: 2012 кра 24, 14:14


Вярнуцца ў Архітэктурная адукацыя замежжа

Хто зараз на канферэнцыі

Зараз гэты форум праглядаюць: няма зарэгістраваных карыстальнікаў і 1 госць

cron